Joekiwienk.reismee.nl

Holidays in Australia

Op kerstavond zijn we naar de Hunter valley gardens geweest en zijn daar naar een wijngaarden gegaan voor een wijnproeverij. In de avond wilden samen met een ander gezin naar een openlucht bioscoop gaat, maar helaas ging het stormen. Uiteindelijk zijn we naar de golfbaan gegaan, waar wilde kangaroo’s liepen, en hebben we daar gegeten.

Vanochtend (kerstochtend) werd ik al om 7AM uit mijn bed gehaald door de kindjes voor de cadeautjes. Er lag een enorme berg met cadeautjes onder de kerstboom, en er lagen er zelfs een paar bij voor mij (how cute). Daarna hadden we ontbijt met eieren en bacon (how English). De kerstlunch is het grootste onderdeel van de dag, waar we allerlei soorten vis hebben gegeten. Iedereen pakt helemaal uit met kerst hier, bijna alle huizen zijn versierd met lichtjes en andere decoratia. In de avond hadden we het kerstdiner met een kalkoen en Engelse pudding.

In Australia is er geen tweede kerstdag, maar wel boxing day. We zijn met z’n allen naar het strand geweest, want hier was het heerlijk 30 graden met zon. Ik kon meteen mijn nieuwe strandhanddoek, met alle bekende Australische straden erop, gebruiken, die ik had gekregen voor kerst.

Na kerst hadden Sam en Andrew twee weken vakantie, dus hebben we allerlei uitstapjes gemaakt. We zijn naar een cricket game geweest van de Sydney Sixers en hebben door de Royal Botanic Gardens en langs het water gefietst. We zijn naar de Taronga Zoo geweest en hebben gegeten in Chinatown.

Voor oud en nieuw ben ik naar Sydney gegaan en hier heb ik daar met Charlie afgesproken. De eerste dag hebben we wat sightseeing gedaan. We wilde het vuurwerk in Darling Harbour kijken en zaten om 2PM al helemaal klaar met een kleedje en eten voor de hele dag. We wilde alleen naar het 9PM vuurwerk kijken, omdat de club waar we heen zouden gaan om 9PM open ging. De club had uitzicht over het darling harbour water, dus we hebben uiteindelijk ook het middernacht vuurwerk kunnen zien. We waren er dus al uren van tevoren, waardoor we een hele goede plaats hadden en het vuurwerk was zo gaaf!

Charlie is nog voor een paar dagen mee naar Newcastle geweest. Het was leuk om iemand van thuis alles hier te laten zien en ik kan niet wachten tot ik een keertje bij haar in Melbourne langs ga.

Liefs Joek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!