Joekiwienk.reismee.nl

Bali, Indonesië

Bali, Indonesia

02/12 - 08/12

Toen ik aankwam op het vliegveld in Bali, besefte ik me weer heel goed dat ik in Azië was. Er kwamen gelijk allemaal mensen op me af om mn taxi chauffeur te zijn en om dingen te verkopen. Uiteindelijk heb ik toch een taxi gevonden die op de meter wilde rijden, hij bracht me naar het (hele mooie en schone) hostel in Seminyak.

Mijn eerste echte dag in Bali ben ik met een ander Nederlands meisje gaan touren op een scootertje. We gingen naar de tempel Tanah Lot. We waren op de heen weg erg verdwaald, maar daardoor kwamen we langs de mooiste rijstvelden en de kleinste dorpjes. Het was hoog water dus we konden de tempel niet in, maar het was zeker een mooi gezicht met al dat water. We zijn een stukje doorgelopen en hebben in een cafeetje gezeten met een kopje Luwak koffie. De Luwak dieren lagen ook in het café en er was zelfs een vleermuis. In de avond zijn we bij een Thais restaurantje gaan eten.

Mijn dagen in seminyak bestonden vooral uit relaxen, Balinese massage, naar het strand gaan en veel uiteten. Het is een erg toeristisch plaatsje, dus veel cultuur is er niet. Het leuke van alleen reizen vind ik dat je heel makkelijk 'bereikbaar' bent. Veel mensen beginnen even een praatje, ik heb ook elke avond met iemand anders gegeten. Een avond ging ik zelfs alleen naar een restaurantje en ook daar vroeg een meisje of ik bij haar wilde zitten, dus toen hebben we samen gezellig gegeten.

Vandaag kwam dan eindelijk mijn visum voor Australië binnen!! Ik ben meteen begonnen met plannen. Ik heb al een paar fijne dagen achter de rug in Seminyak, maar ik wilde ook graag wat cultuur en natuur zien. Ik besloot om nog voor twee nachtjes naar Ubud te gaan.

In Ubud wilde ik graag zoveel mogelijk zien in een korte tijd. Een meisje uit mijn vorige hostel had mij verteld over een private tour door Ubud die zij had gedaan. Na een beetje informeren, kon dit voor mij ook geregeld worden. De volgende ochtend stond er voor mij een chauffeur klaar om me door Ubud/Bali te rijden.

Vandaag was echt by far de leukste dag die ik heb gehad op Bali. Mijn chauffeur was super aardig en behulpzaam. Eerst ben ik naar een 'Rice Terrace' geweest, waar ik ook doorheen kon lopen. Ik was wel in de blubber gestapt dus mn hele schoen zat onder de modder. We reden door naar de genung agung berg, waar we een prachtig uitzicht hadden op de vulkaan. De volgende stop was een koffieplantage, waar je de luwak dieren zag, er werd uitgelegd hoe het proces werkte en ik mocht zelf koffie roosteren. Toen we terug kwamen kon je alle soorten thee en koffie proeven die ze maakten. Nu kwamen er een aantal tempels, ik ben eerst naar de holy spring temple geweest, waar mensen in een bad van heilig water gaan zwemmen. De volgende tempel op de route was de genung kawi temple, die vooral uit ruïnes bestond en waarvoor ik eerst 350 traptreden naar beneden moest lopen. De laatste tempel was the elephant cave, waar ik 'gedoopt' werd voor buddha. Ik heb hierna heerlijk geluncht tussen de rijstvelden en als laatste ben ik naar de markt geweest in Ubud. In de avonden en ochtenden heb ik bij het restaurantje aan de overkant van mn hostel gegeten, heel lekker en de mensen waren zo gastvrij.

Ik zit nu in het vliegtuig terug naar Singapore en morgen vlieg ik dan eindelijk naar Sydney!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!