Joekiwienk.reismee.nl

Singapore, Singapore

Singapore, Singapore:

26/11 - 01/12

Na drie weken gewacht te hebben op mijn visum voor Australië, werd het tijd voor een nieuw plan: ik ga alvast naar Singapore!

Ik heb tegen iedereen gedag gezegd en m'n spullen waren al gepakt, ik ben klaar om te gaan. De hele fam. en een paar vriendinnetjes gingen mee naar Schiphol. Na toch wel een emotioneel afscheid ging ik door de douane, nu was het echt zover. De hele heen reis verliep soepel, de vlucht was rustig en de stoel naast me bleef leef, dus ik had lekker veel ruimte. Het OV was goed geregeld en het hostel was makkelijk te vinden. Al ben ik er wel achter gekomen dat backpacken met een koffer echt niet te doen is, dus die laat ik vanaf nu bij Mike en Danae staan!

De eerste dag was ik zo moe dat ik meteen in slaap gevallen ben, en alleen in de avond even naar buiten ben geweest om een restaurantje te zoeken en door de buurt te lopen. Het was niet vervelend om alleen rond te lopen in het donker, Singapore voelt (en is) gelukkig heel veilig.

De tweede dag ben ik naar Marina Bay geweest, ik heb door de Gardens by the Bay gelopen en ik ben in de flowerdome en forest cloud geweest. Ik was niet heel enthousiast over de flowerdome, maar de forest cloud was wel erg leuk, hier hebben ze meer een 'experience' van gemaakt. Daarna ben ik door het Marina Bay Sands hotel gelopen en heb ik gewindowshopt bij alle fancy winkeltjes.

Voor het avondeten heb ik afgesproken met twee meisjes uit het hostel waar ik zit, Zoë en Catalina uit Duitsland. We zijn bij een 'hawker centre' gaan eten, een soort outdoor foodcourt. Ik heb een soort brood pannenkoek (prata) met tandori saus gegeten, en met een bananen shake, mijn fav, als toetje. We zijn in de avond naar twee lichtshows gegaan en daarna naar een lasershow op het water. We hebben langs de Bay gelopen en gekeken bij een live bandje.

Ik merkte al snel een paar voor- en nadelen van alleen reizen. In het begin vond ik het lastig om alle keuzes alleen te maken en twijfelde ik heel erg of het wel goed ging. Na een tijdje kreeg ik door hoe bijv. het OV systeem hier werkt en werd het al snel makkelijker. Als ik er een keer niet uitkom, vraag ik het vaak aan een voorbijganger, de meeste mensen spreken prima Engels hier. Het is erg fijn dat je soms met niemand rekening hoeft te houden, ik doe alleen de dingen die ik graag wil doen of zien, en ik kan altijd een dagje uitslapen. Ik vind het leuk dat het contact leggen met andere backpackers bijna vanzelf gaat, iedereen is gezellig en komt even kletsen.

Vandaag (28/11) ben ik vanaf het hostel naar Mike en Danae gegaan. Ze wonen een paar minuutjes lopen van de trein en de bus, dus dat is super. Ik mag op de logeerkamer slapen en werd lief ontvangen door Danae. In de middag ben ik naar the Botanic Gardens geweest, wat op loopafstand ligt. Dit is een natuurpark met allerlei verschillende tuinen, van orchideeën tuinen tot een stuk regenwoud. Ik kwam allerlei soorten dieren tegen, vogels, zwanen en zelf een leguaan.

Deze dag was iets voller dan de andere dagen. Ik ben eerst naar China town gegaan, waar ik veel heb rondgelopen. Ik heb alleen een klein portemonneetje gekocht. Vervolgens kon ik doorlopen naar een boeddhistische tempel, waar ik natuurlijk zonder na te denken naar binnen liep met een een korte broek. Ik werd meteen door een bewaker terug gehaald om een sjaal om te wikkelen, maar goed ik kon nu naar wel binnen. Tot mijn verbazing stond daar een monk met een iPhone 6 in z'n hand, die hij meteen weg stopte toen hij door kreeg dat ik er naar staarde. Het is leuk om te zien dat hier een China town is, waarnaast een boeddhistische tempel staan en honderd meter verder weer een moskee staat. Ik heb de trein naar Little India genomen, het is een ouder deel van de stad met allerlei Indiase winkeltjes en kraampjes. In de avond ben ik gaan hardlopen door de Botanic Gardens, heel mooi maar zo warm.

In de avonden eet ik mee met Mike en Danae. Ze hadden afgelopen weekend een thanksgiving diner, dus de hele koelkast staat vol met leftovers. Ik heb al twee dagen gerechten met kalkoen gegeten en ik heb zelfs 'pumpkin pie' geprobeerd.

Woensdag heb ik lekker uitgeslapen en wilde ik naar de ambassade van Australië gaan om te vragen of zij iets voor mij konden betekenen, maar helaas. Ik ben met de bus door gegaan naar het wijkje Thiong Bahru, ik heb geluncht bij de TB bakery. Danae zei dat ik zeker 'The almond croissant' (met marsepein) moest proberen, en ze had zeker gelijk, it was delish.

Vandaag was de laatste dag in Singapore. Ik ben in de middag even naar Orchard Road geweest (shopping malls). In de avond heb ik met Mike en Danae bij een heel cozy Indisch restaurant gegeten. Toen ik weer thuis was, heb ik mijn backpack ingepakt en alles gepland en geboekt voor mijn volgende bestemming: Bali !!

Liefs Joeki

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!